På årets andra arbetsdag var vi 19 tappra medlemmar som tog tag i de sysslor som Anders och Håkan presenterade. Uppdraget var bland annat att röja på stigarna längs med ån men det skulle även röjas vass i och vid sidan av ån. Vi passade även på att dra upp ett träd som lagt sig ut i ån men även en massa annat hanns med. När vi är många får vi otroligt mycket gjort!
Se bilder under för ett axplock av arbetsdagens lyckade åtgärder.

Det är viktigt att strömmen hamnar rätt.

Trädet som lagt sig ut i ån.

Att dra upp ett träd är tyngre än man kan tro.

Precis när vi börjat att slå vassen.

När vi nästan är klara med denna sträcka.

Resultatet efteråt.

Belöning efter dagens slit.
Nästa arbetsdag blir söndagen den 28 juni så om det är någon som planerat att fiska den dagen kan det vara bra att ha i åtanke att det kommer jobbas i och runt ån under förmiddagen.
// Johan
Leave a reply